zondag 24 augustus 2014

Dag 8 Going home now...

Tja, en dan blijkt een week ineens heel kort te zijn. Nog zoveel te doen en te weinig tijd. Boottochtje, meer roadtrips, butterfly world, meer in de zon liggen en zwemmen.... Maar helaas, we hebben alleen nog de ochtend.

Natuurlijk zijn we wel weer vroeg wakker... Gisteren hadden we al het drinken al opgemaakt en er ligt alleen nog een donut dus het is tijd om een ontbijten te scoren bij de Publix. Normaal is dat standaard natuurlijk (in een villa) maar deze vakantie nog niet van gekomen. En Milan vindt Cuban bread met kipfilet zo lekker! Dus dat halen we, samen met nog wat boodschappen die mee terug moeten naar Nederland (Weber Kick 'n Chicken, chocolate covered pretzels - 2 halen 1 betalen -, nog wat chips die in NL niet te koop is, JellO (pistache) etc). Nog een fles Pink Lemonade Light mee en we kunnen weer uit de Publix vertrekken. Ik ga cashback maar niet meer proberen.... bij de WalMart lukte het ook al niet... ik heb een keer cash gepind in het Disney hotel (daar hadden ze wel een $2 fee).

Na de Publix loop ik nog even snel naar de Starbucks die er naast ligt. Nog even snel een skinny Mochachino die achteraf niet mijn favoriet is... het is net echt warme chocomel!

Dan gaan we terug naar het hotel en maken lekker rustig het ontbijtje. Heerlijk weer!

Tijd om voor de laatste keer de koffer en grote tas (die zat op de heenreis keurig in de koffer maar hebben we nu natuurlijk heeeeel hard nodig). We gebruiken uiteraard onze kofferweegschaal die al jaren meegaat, en ik kom op 17 en 20 kilo! Later op het vliegveld geeft de weegschaal precies 2 x 19,5 aan. Maakt niet uit, beiden is goed, we mogen per koffer tot 20 kilo!

We hebben nog altijd geen Wifi en Milan wil graag zijn Spotify playlist nog even offline zetten dus ik ga eens bij Angela informeren hoe het zit met de Cableguys. Ze heeft geen idee maar geeft wel alvast de codes van de wifi in Napoli (bij het zwembad) dus even later zitten we daar lekker op een ligbedje met onze iPads. Ik werk het blog bij (dat kon gisteren ook niet doordat we geen wifi hadden, sorry vaste lezers) en Milan zet zijn playlist offline en zit ook gelijk weer op de USA Netflix. Dat gaat hij nog missen... of is er een manier om dat ook in NL aan de praat te krijgen?

Dan komt Angela vertellen dat de router gewoon was uitgezet... nu werkt alles weer. Oke dan gaan we even later weer terug naar de koelte van de kamer. Milan blijft daar en ik ga nog even lekker zwemmen en bij het zwembad liggen.

Dat zal ik wel missen hoor, vooral als ik alleen maar berichten krijg uit Nederland dat de herfst al is begonnen. Liggen de pepernoten al in de winkel? :)

Ik lees ook nog dat er in IJsland weer bijna een vulkaan op uitbarsten staat. Als ik het aan Milan vertel vraagt hij, als hij nu uitbarst gaan we dan nog wel terug nu? Stiekem denkt hij het hetzelfde als ik... laat maar barsten! ;)

Maar zo te zien is het vliegtuig uit Nederland op tijd vertrokken en zal Arkefly 317 straks weer eerst op Orlando Sanford landen... We gaan dus maar inladen nadat we de laatste stukjes Cuban bread opgegeten hebben als lunch.

Alles in de auto en hup richting Miami Airport.... Ondanks dat het midden op de dag is, is het vrij druk op de weg maar we vinden de rental return zonder problemen en de dame van Hertz is weer blij met ons.

De peoplemover geeft ons een laatste blik op Miami.

Ik sjouw die tassen naar de Arkefly balie en daar moeten we nog een klein half uurtje wachten totdat de balie opengaat. De echte Hollanders staan natuurlijk wel allang in de rij. Er staat op het bord keurig dat de check in begint om 3.05 uur maar ze beginnen al 20 minuten eerder. We krijgen 22A en B (wist niet meer of ik die ook zelf uitgekozen had), voordeel van Arkefly hoor, dat het allemaal 2 zits zijn bij het raam.

Dan begint het lange wachten en nog even de 'devices' opladen. We eten nog een broodje/pizza en nemen nog een ijscoffee (helaas geen Starbucks maar toch heb ik mijn Green Level behaald in de vakantie, haha.... mag ik dat ook blijven gebruiken in Nederland?)

We twijfelen nog even of we deze zullen nemen
Keurig op tijd staat de Arkebus aan de gate en stijgen we ook nog op tijd op... het resultaat is dat we een uur voor schema op Schiphol landen (waar het 14 graden is). Milan sliep al bij het opstijgen en heeft zeker 6 uur geslapen en al het eten overgeslagen... Ondanks dat we nu achter in de 'bus' zaten en dat wel wat krapper was, zaten we toch redelijk goed. Ook voor de terugweg had ik voor Milan zo'n schermpje gehuurd maar hij heeft het niet eens aangeraakt. Jammer dan, slapen is belangrijker.

Andy is rond 10 uur (als wij ook de koffers hebben) bij de pick-up lane en dan naar huis... In de middag komt ook Mauro thuis en moet er natuurlijk gelijk een cake gebakken worden van de cakemix die ik had meegebracht.

Ach, dat houdt mij lekker bezig en wakker. Milan is weer beste vriendjes met zijn computer en dat laten we maar even zo want dat is zijn manier om wakker te blijven en vanaf maandag moet hij dat vriendje weer een week missen.

We hebben nog een week vakantie en gaan lekker - zoals eigenlijk gepland - naar het Vennenbos. We hadden een top - bonus - reisje! Bedankt dat jullie zo trouw het blog volgden en ik iedere ochtend weer lekker de reacties kon lezen!

 

7 opmerkingen:

  1. Was een heerlijke week met z'n tweeën, bedankt voor het bloggen !
    Was goed voor mijn heimwee!!

    Tot een volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom thuis! En ja, best kort he, zo'n weekje, weet er alles van haha, wil altijd veels te veel. Leuk hebben jullie het gehad, bedankt voor de blog!
    En ja, er is een trucje voor om Netflix US te kijken, google maar eens op "netflix kijken in het buitenland" dan kom je tips tegen over het programma Hola, verdiep je er maar eens in. (kwam het toevallig vandaag tegen toen ik aan het speuren was of ik Netflix in Griekenland kon kijken, helaas...)
    Tot de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh...ik zie het ja..rij 22 achter mijn oudste en jongste....gelukkig heeft Milan gewoon kunnen slapen.Dat cashbacksysteem vind ik toch wel een uitvinding....ook weer zo'n fijne forumtip...geen enkele atm hoeven gebruiken! Leuk dat ik mee mocht lezen....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schrale troost bij het thuiskomen misschien, maar het barst weer van de aanbiedingen bij Arke..... ;-) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, was te kort natuurlijk. Maar wel een lekker tussendoortje.
    Zonder wifi in je hotel ben je gelijk zo onthand, Gelukkig bij de pool wel gelukt.
    Veel plezier in het Vennebos!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De week is voorbij gevlogen, maar jullie hebben wel veel gedaan.
    Leuk om jullie blog te volgen, bedankt.
    Nu weer bijkomen en op naar de volgende reis.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Welkom thuis! Ik heb jullie blog met veel plezier gelezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen