zaterdag 16 augustus 2014

Dag 1 ... Arke is flying....

Om 5 uur vanmorgen de wekker, maar Milan sliep al tussen ons in omdat hij wakker was geworden van een mug.... We vonden het niet meer de moeite om op muggenjacht te gaan. Voordeel was dat hij nu ook de wekker hoorde... En even later was Mauro ook wakker. Hij besloot toch even mee te gaan naar Schiphol, dat is wel zo gezellig! Een half uur later dus al in de auto en om kwart over 6 staan we bij balie 18.... We lijken wel de eersten! Dat is dus blijkbaar ook zo, sterker nog ... De balie gaat volgens het bord pas om 6.45 uur open. Dan maar eerst een capuccino voor mij en een kaascroissant voor Milan...

 

We zitten aan de koffie vlak voor balie 18 en kunnen alles goed in de gaten houden. Even later zien we een dame toch naar de balie schuifelen en ze wordt niet weggestuurd dus wij versnellen even onze consumptie... Gelijk er achter aan ook inchecken en we krijgen keurig de beloofde 2 zits in comfortclass op rij 5... Douane.... Ook geen rij, is het nog wel schoolvakantie? Nu hebben we nog wel erg veel tijd over dus doen we rustig aan, vinden nog een leuk barretje met verse muffins en heerlijke koffie.... Dan toch maar richting D-02.... Tot onze verrassing vinden we daar hoge tafels met stopcontacten om ons fruit nog even op te laden. Het lijkt hier wel LaGuardia Airport, daar hadden we dat toen ook!

Alles verloopt soepeltjes en op tijd gaan we de lucht in... Bij Arkefly geen schermpjes in de stoelen maar een los scherm dat ik van te voren voor Milan gehuurd heb. Werkt prima alleen de keuze van films is wel beperkt. Gelukkig vermaakt hij zich ook met Sky Radioooooooo!

Ik kijk zelf eerst de een na laatste aflevering van Switched at Birth seizoen 3... De grande finale is maandag in de VS op TV dus met een beetje mazzel zie ik die 'real time'! Dan begin ik aan The fault in our stars maar besluit toch maar verder te gaan in mijn boek... Nog tijd zat voor de film. De catering valt niet tegen (als je weinig verwacht...). Milan wil zijn kindermaaltijd niet (slappe kipnuggets) maar gelukkig heeft hij zijn croissantjes en de chocosoesjes die bij mijn maaltijd als toetje zitten zijn ECHT lekker!

Inmiddels is het kwart over 2/ 8.15 am dus we hebben nog een uurtje of vier te gaan maar het goede nieuws is dat we op Sanford al door de douane gaan en in Miami als domestic flight binnenkomen.... Dus als we geen vertraging hebben door onweer ofzo, dan gaat het straks in Miami lekker snel!

Op Sanford hebben we een nieuw record gevestigd....binnen 10 minuten door de douane! Oke, oke.... We mochten wel als eersten van boord ivm de overstap én we zaten op rij 5.... Maar toch! Daarna de koffer opgehaald en weer opnieuw afgegeven en toen begon het wachten. De volgende vlucht ging pas om 15.45 dus nog ruim 2 uur wachttijd. Milan vond de eerste 'lunchables' van deze vakantie (die we vandaag bij de Target in de aanbieding vonden voor $1, en dat was zeker niet de prijs op het vliegveld).

iteindelijk mochten we als laatsten aan boord ('Amsterdammers' gingen voor) maar we konden wel weer op hetzelfde plekje zitten. Tweede stukje ging natuurlijk snel en zo landden we om 17.21 op Miami en konden we zo direct op zoek naar de koffer en via de Peoplemover naar Hertz. Daar stond Nissan Murano voor ons klaar....ach dat merk rijden we thuis ook. Nee, het is echt een mooie auto. Alleen komen we deze vakantie niet uit Florida maar uit Tennessee ;)

Ik installeer ons eerst TomTommetje en we gaan. aan mijn bijrijder heb ik natuurlijk niks, die stort in zodra hij in de auto zit... Maar eerlijk is eerlijk hij heeft het al super gedaan vandaag. Helaas maakt de Tom slecht contact met het laadsnoer en valt hij soms uit.... Gelukkig weet ik dat ik op de goede weg zit, is het nog niet donker en krijg ik Tom toch weer aan het praten. Even na 7 uur melden we ons bij Angela en ze geeft ons gelijk her compliment dat we het snel gedaan hebben. Blijkt dat ook net de gezellige Arke bus is gearriveerd.... We krijgen een begane grond kamer in een van de complexen....brrrrrr.....snel de airco wat minder laten loeien! Ik haal Milan over nog even naar de Publix te gaan want we hebben nog wel iets te eten nodig en ook geen drinken 'in huis'. Hij kan bijna niet meer maar hij doet het toch! Eenmaal in de Publix vindt hij het toch wel weer leuk en hij kiesr vanalles uit.... Ik neem een broodje brie/ham mee voor vanavond en wat OJ en water... Milan een croissant en crackers met ham/kaas (Luncheables). Dan terug naar het appartement waar Milan de kanalen van de TV checkt en zijn Disneychannel app op de iPad (de filmpjes op de app kun je alleen in de US zien, in NL worden ze geblokkeerd). Wifi is heel goed hier volgens Milan dus hij is tevreden.

Dan is het genoeg geweest en valt hij lekker in slaap en ik volg niet veel later...kwart over 9 is soms best een mooie tijd!

 

 

2 opmerkingen:

  1. Een lekkere reisdag die soepeltjes is verlopen. En dan na zo´n reis gelijk de Publix in, waar je zin in hebt.
    Heel veel plezier.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat vind het prettige van Sanford, duurt nooit lang.

    BeantwoordenVerwijderen