zondag 17 augustus 2014

Dag 3 .... Road trip to Disney

Vandaag vooral een fotoverslag.... Milan was vanmorgen om half 4 wakker. Hij bekeek het positief, toch weer een uur later als gister .... Ik heb nog wel even verder geslapen en om 6 uur opgestaan. Laatste dingen ingepakt en om 7 uur waren we klaar om te vertrekken voor onze roadtrip van 343 kilometer. Ideaal natuurlijk, zondagmorgen 7 uur, geen verkeer! Via de Turnpike reden we dit inderdaad in 3 uur en 3 kwartier.... Onderweg nog een kwartiertje gestopt bij een Plaza (wegrestaurant) voor een bakkie en donut van de Dunkin Donuts. We zagen al allerlei bestellingen terugkomen die fout waren en de dames deden ongeinteresseerd hun werk... Ook Milans drankje was helaas niet met de Oreo smaak waar hij op hoopte... Maar we waren inmiddels alweer onderweg. De eerste 300 km was Milan druk met iPad en zijn nieuwe Minecraftboek... Laatste stukje nog even geslapen ...

Het ritje was een eitje... Echt goed te doen, zal op de terugweg wel een stuk drukker zijn!
Dan komen we aan bij het Pop Century Hotel. We hebben hier al een keer rondgewandeld maar toen kwamen we binnen via het Art of Animation Resort... Nu dus via de voorkant....
Het is klokslag 11 uur en behoorlijk druk... Check out tijd... We hoorden van Angela al dat hier morgen de scholen weer beginnen, het is te merken aan de grote uittocht, dat vinden wij natuurlijk helemaal niet erg.
Check in gaat vrij snel en we worden helemaal blij als wij ook zo'n mooi doosje krijgen met Magische Armbandjes... Blijkt dat dat bandje alle deuren opent, dus ook die van onze hotelkamer. Heel commercieel zijn er in elke winkel hele leuke covers voor te koop en andere versieringen... Slim toch?
We krijgen eigenlijk een kamer in het '90s gedeelte maar na wat geklets mogen we ook iets dichterbij het centrale gebouw. Een kamer in het jaren 50 deel met pool view... Op de begane grond. Ideaal. Milan heeft de afstandsbediening weer snel gevonden, veel Disney op TV natuurlijk duh! Maar hij wil er ook graag op uit en we krijgen wel trek na de lange reis dus is het door naar Downtown Disney. Met de bus dit keer, kan ik lekker de auto laten staan.
Binnen 15 minuten staan we achter de Christmas Store! We proberen de ferryboat te vinden naar Cirque du Soleil maar de steiger is weg door alle verbouwingen die Downtown moeten omtoveren tot .Disney Springs. Later blijkt het vertrekpunt gewoon ook verplaatst maar we wandelen dus maar gewoon.... Onderweg halen we nog wel even het chocolaatje van Ghirardellis op... Hier zijn ze ook aan het bezuinigen... Nu delen ze mini's uit! We stappen door en uiteindelijk komen we bij onze bestemming....Splitsville. Vorige keer zo lekker geluncht.... sushitime! En de sodamachine is natuurlijk ook interessant!
We checken even bij de bios hoe laat de film draait die Milan misschien morgen wil zien Guardians of the Galaxy.... Morgen 5.15 uur... Eens kijken of we dat gaan redden. We merken nu al dat we hier echt tijd te kort gaan komen... :) . Bij D Street appen we weer even met het thuisfront over de vinylmations en in opdracht kopen we wat....
Dan een bakkie Starbucks... . Wat een mooie is dit geworden!! We doen weer een quote van de dag van Oprah:
Nu zien we dat hier wel een ferry gaat, dus die nemen we richting de Marketplace. Tegen vier uur hebben we het wel gehad en genoeg gezien... Dus we pakken de bus terug naar Pop. In het restaurant gaan we op zoek naar de refillable mug. Gedurende ons hele verblijf mag je voor $18 frisdrank tappen. Je ziet gezinnen met ieder een beker, maar wij doen naruurlijk lekker samen met 1 beker.
We gaan even naar de kamer maar rond half 6 moet er toch weer wat plannen gemaakt worden... eten... En wat doen we vanavond? Milan wil niet 'veel' eten maar nog wel wat doen... Naar de Florida Mall? Daar eten of toch naar de Disney Mac... Terwijl we eigenlijk hadden gezegd in deze vakantie geen Mac te willen. Als we het hotel uitlopen zien we dat er een 'leuk' Disney dansje wordt gedaan... Where the magic happens toch?
Maar serieus... We komen tijd te kort... Dus informeren we naar een extra nachtje. En bij Disney kan alles dus dat is geen probleem, we kunnen in dezelfde kamer blijven, krijgen alleen dinsdag nog nieuwe bandjes. Nu gaan we woensdag dus terug naar Fort Lauderdale. Wel lekker, iets relaxter hier! Terwijl we dit regelen maken we even kennis met Kim uit Eindhoven die hier stage loopt. Ze werkt hier nu een maand maar we zijn pas de eerste Nederlanders die ze spreekt... Grappig!
We besluiten dan toch maar iets bij de mac te halen dus we delen 1 menu en een extra chicken sandwich. Dan komt deze blonde mama toch ineens op het idee om de sluitingstijd van de Florida Mall even te checken... Het is tenslotte zondag. Hmmmmm 8 uur, het is dus al te laat om daar nog even fatsoenlijk te shoppen... Morgen dan maar!

We gaan dus terug naar het hotek en nog even wandelen. Eerst Dan gaan we via de brug even naar het Art of Animation resort. Rondje gelopen, nog even naar de shop, daar vinden we nog een Jungle Boek vinylmation. We maken daar nog wat foto's

Als we terug komen in Pop is er bij het zwembad net een film gestart op groot scherm. We kijken dus een half uurtje Brave maar Milan is wel moe...

We halen nog een ijsje en dan gaan we lekker terug naar de kamer... Vandaag slaapt Milan na tienen dus hopelijk nu wat meer in het ritme! Trusten!

1. Lekkere vlotte trip naar Orlando, en downtown al bezocht..
    Heerlijk toch, geniet ervan!!

2. Wha, toch maar en dagje extra. Tis ook zo leuk daar.
    Have fun!

3. Wel ff een flinke rit maar wel een hele leuke dag geworden! Jullie hebben best veel gedaan, kan me wel voorstellen dat Milan een beetje moe was ;-) Misschien is hij morgen weer een uurtje later wakker ;-(
    Grtz.Yvonne

4. Zoals vanmorgen al aan je beloofd via Facebook-Chat heb ik heb je blog even helemaal gelezen. Jullie hebben het prima voor elkaar, snelle vlucht met ArkeFly en ook nog een mooie huurauto. Ook wij zijn ( zeker de eerste week ) altijd al zeer vroeg wakker zo rond 04:00. De rest van de vakantie is Petra er altijd even na 06:00 uit om dan al lekker buiten te gaan zitten met dr iPad en meteen maar even een early-swim.

Wel jammer dat Ghirardelli's nu mini-chocolaatje uitdeelt.... :-(

5. Heerlijke dag weer hoor, en fijn dat het tripje zo goed ging qua verkeer, je kan het idd slechter treffen. Enjoy!